Ismeritek a Kapszula-ruhatár eredetének történetét? Nem? Hát most elmondom.
Sokat lehet olvasni mostanában a kapszula-ruhatár témában.
(Hál’Istennek, hiszen jómagam is elkötelezett hírnöke vagyok és nagyon megkönnyíti a munkámat. 🙂 Bár az is igaz, hogy jónéhány félrevezető infó is kering arról, hogy hogyan célszerű kialakítani, de erről majd egy későbbi bejegyzésben írok.)
Valójában a KAPSZULA gardrób az 1970-es évekre nyúlik vissza. Elvét egy angol „butikos” hölgy találta ki: Susie Faux, aki beleszületett a divatszakmába, ugyanis a szülei és a nagyszülei is női szabók voltak.
1973-ban kezdte árulni kapszula-ruháit a londoni West End-en, amik azokból az alap-ruhadarabokból álltak, amik nem mennek ki a divatból, sőt még a szezonalitás sem jellemző rájuk.
A 80-as években, a karrierista nők, üzletasszonyok megjelenésével kötődött össze a „Capsule Warderobe” fogalma, és az alapelve még ma is tökéletesen megállja a helyét: A kevesebb több. Vegyél kevés, de jobb minőségű alapruhát, amiket remekül tudsz variálni egymással. Az ily módon kialakított ruhatár ráadásul magabiztosságot hoz az életedbe.
… és ez így is van, mind a mai napig.
A recesszió, a környezettudatos gondolkodás pedig segítette, hogy napjainkban ez az öltözködési mód széles körben elterjedjen.
Bár –tapasztalatból mondva, és szakmai szemmel nézve- egyre nehezebb jó minőségű darabokhoz jutni ráadásul mindezt megfizethető áron, ezt az alapkoncepciót mégis fantasztikusan be tudjuk építeni a hétköznapjainkba.
Miért? Mert rendkívül praktikus:
- idő hatékony – ez ma minden nő álma, főleg, ha családanya… 🙂
- olcsóbb – ez sokszorosan bizonyított tény
- tényleg magabiztosságot ad – ezt próbáld ki Te is 🙂
- és tényleg teszünk általa –legalább valamit- a környezetünkért.
Persze a kapszula-ruhatár elterjedésében nyakig benne vannak az amerikaiak is. 1985-ben Donna Karan amerikai divattervezőnő egy bemutatón kiküldött 7 modellt a kifutóra egyszál fekete body-ban, fekete harisnyában, fekete cipőben.
A vonuló modellek szép sorban felvettek magukra egy-egy szoknyát, nadrágot, blúzt, kabátot, ékszert, kiegészítőt. Ezzel megmutatva, hogy hogyan lehet felépíteni egy univerzális ruhatárat. A show óriási siker volt, és ezzel elindult útjára KAPSZULA – őrület.
És hurrá! Mára ez a filozófia kilépett a business-szférából, és minden nő számára elérhetővé, elsajátíthatóvá vált.
Hogyan alakítsd ki?
Lásd a következő cikket.